Read-a-Thon

Things have been quiet lately. That is mostly because I’m in this weird mood where I don’t want to read. I’ve never really had that before and it worries me. I really like my book but I can’t bring myself to read it. I don’t know. So, that is why you haven’t read anything by me in a while. It doesn’t help that I don’t know how to review the last three books I’ve read.
The reason for this post is (aside from Anna nagging me) is Dewey’s 24-hour Read-A-Thon on the 9th of April, which both of us will be participating in. It’s pretty self-explanatory, really. You pick a couple of books and snacks and read for 24 hours. You’re not expected to read the whole time and you get hourly challenges you can blog about and you get the chance to win stuff, so this should be interesting. Neither of us have done this yet, even though I wanted to and then it fell through for a couple of reasons. We’re quite excited.

Ruhig war’s in letzter Zeit. Das liegt hauptsächlich daran, dass ich nicht wirklich Lust habe, zu lesen. Das ist mir noch nie passiert und macht mir Sorgen. Ich mag mein Buch eigentlich sehr, aber ich kann mich nicht zum lesen aufraffen. Ich weiß auch nicht. Jedenfalls ist das der Grund, warum ihr länger nichts mehr von mir gelesen habt. Dass ich nicht weiß, wie ich die letzten drei Bücher, die ich gelesen habe, rezensieren soll, hilft auch nicht.
Der Grund für diesen Post ist (abgesehen davon, dass Anna genölt hat) ist Dewey’s 24stündiger Lesemarathon am neunten April, an dem wir beide teilnehmen wollen. Das ganze erklärt sich eigentlich von selbst. Du suchst dir ein paar Bücher und Snacks zusammen und liest für 24 Stunden. Es wird nicht erwartet, dass die ganze Zeit gelesen wird und man bekommt stündliche Aufgaben, über die man bloggen kann und man kann Sachen gewinnen, also sollte es interessant werden. Keine von uns beiden hat schon mal bei sowas mitgemacht, auch wenn ich mal wollte, es dann aber aus mehreren Gründen nicht geklappt hat. Wir sind jedenfalls ziemlich aufgeregt.

About Ally

21. Recreational beer, food, boobs, porn and zombie enthusiast, fantasy&scifi geek, comic fan. Often confused, sometimes nice, generally drunk. Likes to game.
This entry was posted in Blog, reading. Bookmark the permalink.

One Response to Read-a-Thon

  1. Julia says:

    bei dem letzten readathon hab ich sogar zwei bücher gewonnen😉 ich glaub, ich mach dieses mal auch wieder mit

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s